Виховання

Зростаємо у радості і любові, навчанні і духовному розвитку.

Виховну роботу школи організовано з урахуванням:

  • Основних положень Конституції України;
  • Згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім’ї»; 
  • «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класі  загальноосвітніх навчальних закладів України»;
  • «Державної національної програми Освіти»;
  • Концепції громадянського виховання; Концепції національного виховання; Концепції формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у дітей та молоді;
  • Національної програми  виховання дітей та молоді в Україні.

Становлення та розвиток виховної системи у школі підпорядковане таким орієнтирам та напрямкам:

Ціннісне ставлення до себе

  • Формування активної життєвої позиції
  • Формування здорового способу життя

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

  • Духовно-моральний розвиток
  • Формування родинних цінностей. Робота з батьками

Ціннісне ставлення до праці

  • Виховання засобами праці. Профорієнтація

Ціннісне ставлення до природи

  • Формування екологічної культури

Ціннісне ставлення до мистецтва

  • Виховання художньо-естетичної культури
  • Формування національної самосвідомості, патріотичних почуттів

Ціннісне ставлення до суспільства і держави

  • Формування правосвідомості

Працюючи над проблемою школи: «Створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина, реалізація та самореалізація його природних задатків і можливостей в освітньому процесі. Інклюзивна освіта дітей з особливими потребами» вирішувались наступні завдання:

  1. Сприяння розвитку особистості дитини, формування її інтелектуального та морального потенціалу; формування особистості патріота України, гідного громадянина.
  2. Виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я.
  3. Формування культури спілкування, безпечного толерантного середовища та інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу.

Зазначені завдання вирішувались завдяки:

  1. створенню особливого середовища, яке дає дитині можливість пробувати, вибирати і приймати самостійні рішення;
  2. усвідомленню педагогічної ідеї, що головною цінністю є дитина, а головним критерієм виховання – особистість випускника;
  3. співпраці з громадськими організаціями, співпраці з фаховими спеціалістами різних сфер; зустрічі з ветеранами ВВВ та ООС, відвідування підрозділів МЧС та військових частин;  Будинку «Просвіта» імені Т.Г.Шевченка;
  4. запрошувались на зустрічі з учнями школи подільські поети Володимир Олійник на Володимир Ярчук;
  5. роботі з реалізації елементів програм «Школа проти СНІДу», «Майбутнє починається сьогодні», «Родинна твердиня»; проведення занять з елементами тренінгів «Розвиток комунікативних здібностей», «Формування позитивної мотивації до навчання» та ін.;
  6. відвідуванню музеїв, філармонії, театрів, кінотеатрів, бібліотек;
  7. заняттям учнів школи у різноманітних гуртках, секціях, об’єднаннях за інтересами.

У школі  було організовано заходи військово-патріотичного спрямування:

  • зустрічі учнів школи з учасниками бойових дій на сході України та волонтерами, 
  • проводились акції по збору  коштів та продуктових наборів, одягу воїнам та переселенцям, 
  • школярі виготовляли власноруч листи-привітання з новорічними святами, малювали малюнки.
  • Протягом року школа співпрацювала з громадськими організаціями «Дія»,  «Добриня», волонтерами «Мистецької сотні.

Створення толерантного середовища у школі

Згідно плану роботи школи у виховній роботі пріоритетним напрямом є питання «Створення толерантного середовища у школі».

Методичне об’єднання класних керівників та педагогічний колектив школи працювали над темою «Створення умов та формування навичок толерантної особистості».

Виховна робота школи системно побудована за місячниками та тижневими циклами,  що дозволяє зосередити сили учасників виховного процесу на спільній темі і організовувати роботу цілеспрямовано.

У практиці школи є проведення тематичних класних годин для учнів різних класів. Прикладом межу бути проведений вечір Ліни Костенко.

 

В організації та проведення навчально-виховної роботи у школі нам допомагають батьки, останнім часом батьки дітей з ООП. Це і залучення коштів для школи, це і організація зустрічей, поїздок, виставок-розпродажів.

Наприклад, в кулуарах Верховної Ради України працювала всеукраїнська експозиція декоративно-ужиткового мистецтва, виготовлених молодими людьми з інвалідністю в різних куточках нашої країни…, там і побували наші учні з батьками зі своєю виставкою. 

Шкільні танцювальні колективи: «Весняночка» та спортивного бального танцю приймають участь у різних святах, виступають на різних шкільних заходах.

Протягом навчального року учні нашої школи брали участь та перемагали:

  1. Команди учнів 5, 6, 7 класів брали участь у міських іграх “Рідне місто”, команда 7 класу виборола І місце і отримала путівку на поїздку до Верховної Ради”.
  2. У міському військово-патріотичному Фестивалі (нагороджені Почесною грамотою), учні Матюшко Максим та Вакуленок Софія розділили почесне 3 місце у міському конкурсі «Слово нації», за що були нагороджені цінними подарунками, почесними  Дипломами та поїздкою у Верховну Раду;
  3. У міському конкурсі «Живе Шевченкове слово» учень Матюшко Максим посів почесне 2 місце та нагороджений почесною Грамотою.
  4. Учні школи брали участь у міському конкурсі «Місто, школа, влада», який ініціювала міська рада.
  5. На міському конкурсі «Свіжий вітер»,  у номінації вокал Бондар Анна посіла 3 місце та нагороджена почесною Грамотою.
  6. Загальношкільна команда з волейболу посіла 3 місце на міських змаганнях; 2 місце у дистанції біг  на 800 м. принесла учениця Маланчій Тетяна. 
  7. На міських змаганнях  «Козацький гарт» загальношкільна команда принесла школі ІV місце серед шкіл міста.
  8. Школа брала участь у міських змаганнях «Сокіл» («Джура»).