Режим роботи практичного психолога ліцею №8 Поліщук Олени анатоліївни
Соціально-психологічна служба школи передбачає дотримання графіку роботи як у стінах школи, так і за межами для проведення індивідуальних консультацій та діагностик, участь у методологічних заняттях та просвіти та самоосвіти, профілактичних діях, розв’язання організаційних питань та зв’язків з громадськістю.

























Рекомендації щодо прийомів і методів розвитку творчих здібностей учнів (читати)
Пам’ятка для батьків п’ятикласників
- Спілкуйтеся зі своєю дитиною, цікавтеся її життям, розповідайте їй про своє. Діліться власними переживаннями, це допоможе досягти взаєморозуміння.
- Спостерігайте за сином чи донькою. Ви, як ніхто інший, знаєте свою дитину. І саме вам її «йорзання» на стільці чи закушена губа можуть багато про що розповісти і без слів.
- Дбайте про зовнішній вигляд дитини, її чистоту, охайність. Пам’ятайте, що для підлітків зовнішність є дуже важливою.
- Створюйте сприятливі умови для навчання дитини і повсякчас поліпшуйте їх. Учні основної школи часто звертаються до додаткових джерел інформації, виконуючи домашнє завдання. У наш час є багато пізнавальної, енциклопедичної, навчальної літератури, дисків. Придбавши потрібне, Ви полегшите дитині навчання.
- Цікавтеся життям дитини у школі. Регулярно спілкуйтеся з класним керівником, особливо на початку навчального року.
- Не гарячкуйте під час розв’язання конфліктних ситуацій! Вислухайте думку всіх учасників конфлікту. Будьте послідовними, думайте про наслідки. Попереду у дитини ще не один рік навчання.
- Не карайте дитину за низькі оцінки. Пам’ятайте, що зниження успішності під час переходу до основної школи – явище природне, очікуване. Ліпше допоможіть дитині. Не варто наголошувати при цьому, що Вам ніхто не допомагав, Ви самі з усім управлялись.
- Контролюйте навчання, відпочинок, дозвілля своїх дітей. Регулярно перевіряйте роботу в зошитах та записи у щоденнику. Важливо, щоб усі домашні завдання були виконаними, проте ще важливіше не допустити перевтоми дитини.
- Співпрацюйте з класним керівником, допомагайте за потреби, адже він нещодавно познайомився з дітьми: всього одразу не охопиш.
Підтримка дитини родиною
- Частіше обіймайте, цілуйте дитину, хваліть її. Не думайте, що ваша дитина і так знає, що ви її любите.
- Нехай ваша любов до дитини буде виражена словами, тоном голосу й поглядами, що відображають вашу любов.
- Це неправда, що з віком дітям усе менше подобається фізичні контакти (обійми, поцілунки). Але поважайте дистанцію, встановлювану дитиною.
- Хоча б раз на тиждень один вечір робіть щось усією родиною. Нехай усі члени сімї подумають і домовляться, що вони хотіли б зробити разом. Поділяйте інтереси дітей.
- Якщо у вас двоє дітей, надайте кожному з них можливість індивідуально провести з вами якийсь час. Наприклад: десять хвилин після школи, півгодини перед сном тощо. Дайте їм зрозуміти, що вам теж хочеться побути з ними.
- Поговоріть з дітьми про те, як зробити вашу квартиру більш комфортабельною й гостинною для них і їхніх друзів. Вживіть заходів для досягнення цього.
Батьки, як приклад соціальних зв’язків
- Щодня запитуйте в дитини: «Як справи?» Почніть із простих запитань: «Що було в школі?» Зробіть такі розмови звичкою.
- Уважно слухайте дитину. Нехай для неї стане очевидним той факт, що ви цінуєте її думку, знання, поважаєте її почуття.
- Нехай дитина самостійно робить те, що вона повинна робити. Одночасно, вона повинна відчувати, що ви можете прийти на допомогу. Негайно приходьте на допомогу, коли вона потрібна.
- Деякі діти дуже рухливі: їм потрібно постійно бігати, їм важко спокійно сидіти. Не наполягайте на тому, щоб дитина цілком утамувалася й сіла до того, як ви почнете з нею розмовляти.
- Переконайтеся, що коли ви вирішили поговорити з дитиною, для цього є придатне місце. Це може бути її кімната, кухня або будь-яке інше місце. Телевізор повинен бути вимкнений.
Спілкування з батьками
- Будьте готові поговорити з дитиною тоді, коли їй це необхідно.
- Регулярно запитуйте в дитини про те, що вона думає, в що вірить, у чому переконана. Приймайте як факт і поважайте ту обставину, що ви згодні далеко не з усім, у чому переконана ваша дитина.
- Ніколи не приклеюйте ярлики до переконань дитини: дурниці, нісенітниця. Якщо хочете заперечити, скажіть краще: «Зараз ти в це віриш, але згодом, коли ти станеш доросліше…»
- Час від часу проводьте з дитиною цілий день разом. Підіть у зоопарк, на природу. За цей день ви переговорите про все на світі.
- Не думайте, що вашій дитині байдужі події, що відбуваються у світі: голод, війни, тероризм. Дуже багато дітей важко переживають подібні події. Поговоріть з ними про те, що вони бачили й чули, і заспокойте їх.
- Чим менше у вас заборонених тем для розмов з дитиною, тим більше вона з вами буде ділитися. Якщо ви чогось не знаєте й не можете відповісти на запитання дитини, допоможіть їй докопатися до істини. Єдине, про що вам не слід говорити з дитиною – це про інтимні подробиці вашого особистого життя.
Участь батьків у житті школи
- Поговоріть з кожним із шкільних учителів вашої дитини хоча б раз на рік.
- Регулярно запитуйте дитину про те, що вона вивчає в школі. Запропонуйте допомогу у виконанні домашніх завдань. Наприклад, допоможіть написати план твору, допоможіть порадою, запропонуйте щось своє, разом сходіть у бібліотеку. Але писати за дитину твір не слід.
- Якщо в школі батьківські збори, обов’язково сходіть.
- Беріть участь у роботі батьківського комітету. Допомагайте школі.
- Якщо вам у школі щось не подобається, поговоріть з учителями, адміністрацією. Якщо ви не можете запропонувати нічого конструктивного для поліпшення ситуації, зверніться за порадою і за ідеями до інших батьків.
Правила для батьків
- Домовтеся між собою, якої поведінки ви очікуєте від дитини. Виховуючи дитину, батькам слід дотримуватися єдиних поглядів і не суперечити один одному.
- Час від часу переглядайте ваші вимоги до дитини. Вони розумні? Чесні? Чи достатньо ви поважаєте права дитини? Якщо у вас виникли якісь сумніви, прочитайте літературу про виховання.
- Поговоріть з дитиною про ваші вимоги до її поведінки. Поясніть, чому вони важливі. Використовуйте зрозумілу дитині мову.
- Запитайте думку дитини про ваші вимоги до її поведінки. Часто виявляється, що ваші вимоги й погляди дитини збігаються.
- Регулярно переглядайте сімейні правила для підлітків, вони повинні відповідати їхньому віку й рівню зрілості.
- Коли ви не впевнені в тому, що слід робити, поговоріть з іншими батьками, із представниками церкви, зі шкільним психологом або досвідченими вчителями. Вони можуть дати вам слушну пораду.
- Заздалегідь домовтеся про покарання, якщо дитина порушить сімейні правила. Будьте готові до того, щоб стримати слово.
- Вислухайте думку дитини про покарання. Коли до дітей ставляться шанобливо й серйозно, вони можуть запропонувати цікаві ідеї.
- Будьте сталими. Повторюйте правила й заохочуйте їхнє виконання. З іншого боку будьте готові до можливого перегляду ваших вимог і покарань, коли діти стають дорослішими або обставини життя родини змінюються. Абсолютно необхідно змінювати деякі правила в міру зростання і дорослішання дитини.
- Розглядайте дисципліну як спосіб навчання дитини, а не як форму покарання. Пам’ятайте, що найкраща дисципліна виростає на грунті взаємної поваги й близьких взаємин, а не на проявах влади або авторитаризму.
- Не можна висувати дисциплінарні вимоги до дитини, виявляючи при цьому злість або жорстокість. Якщо ви відчули своє безсилля, злість, зверніться по професійну допомогу.
- Якщо, не зважаючи ні на що, дитина продовжує порушувати встановлені вами правила, припиніть її карати й зясуйте, в чому причина такої поведінки. Може виявитися, що причини лежать у площині емоційних чи психологічних проблем дитини або пов’язані із захворюванням.
Недавні записи
Архіви
- Лютий 2025
- Січень 2025
- Грудень 2024
- Листопад 2024
- Жовтень 2024
- Вересень 2024
- Червень 2024
- Травень 2024
- Квітень 2024
- Березень 2024
- Лютий 2024
- Січень 2024
- Грудень 2023
- Листопад 2023
- Жовтень 2023
- Вересень 2023
- Червень 2023
- Травень 2023
- Квітень 2023
- Березень 2023
- Лютий 2023
- Січень 2023
- Грудень 2022
- Листопад 2022
- Жовтень 2022
- Вересень 2022
- Серпень 2022
- Липень 2022
- Червень 2022
- Травень 2022
- Квітень 2022
- Березень 2022
- Лютий 2022
- Січень 2022
- Грудень 2021
- Листопад 2021
- Жовтень 2021
- Вересень 2021
- Серпень 2021
- Червень 2021
- Травень 2021
- Квітень 2021
- Березень 2021
- Лютий 2021
- Січень 2021
- Грудень 2020
- Листопад 2020
- Жовтень 2020
- Вересень 2020
- Травень 2020
- Квітень 2020
- Березень 2020
- Лютий 2020
- Січень 2020
- Грудень 2019
- Листопад 2019
- Жовтень 2019
- Вересень 2019
- Червень 2019
- Травень 2019
- Квітень 2019
- Березень 2019
- Лютий 2019
- Січень 2019
Останні коментарі